Delegat Protecció de Dades
Amb l’aplicació del Reglament General de Protecció de Dades (RGPD), tant empreses com administracions públiques es veuran obligades a complir amb els nous requeriments que porta amb si aquesta nova normativa.
Entre totes aquestes novetats, determinats responsables i encarregats de tractament hauran de designar una nova figura, el Delegat de Protecció de Dades.
Aquesta figura només serà necessària en Empreses de determinades característiques i administració pública.
¿Necessites un Delegat de Protecció de Dades per a la teva organització?
Envia’ns un missatge o bé truca’ns al 93 465 25 47
¿Què és el Delegat de Protecció de Dades?
La figura del DPO adquireix un paper vital. Es tracta de una persona que haurà d’estar perfectament integrada en l’organigrama de l’entitat amb la intenció de conèixer i coordinar tot allò que pogués afectar en matèria de protecció de dades.
Per la seva naturalesa podríem dir que aquest perfil es compon per un vessant tècnic, però també per una legal.
Vetllarà per donar compliment a la normativa, però no s’haurà de confondre amb el responsable de seguretat.
Aquest últim s’encarregarà d’implementar les mesures de seguretat necessàries en una organització des d’una esfera tècnica, mentre que el DPO serà qui determini i organitzi les polítiques de protecció, els protocols en els tractaments de dades i assegurarà que tot es desenvolupi d’acord amb la normativa.
Funcions del Delegat de Protecció de Dades
- Informar i assessorar el responsable del tractament de dades de les obligacions que ha d’efectuar per a complir amb el Reglament General.
- Ha de deixar constància per escrit de les comunicacions amb el responsable del tractament i les seves respostes.
- Supervisar l’aplicació de les normes per l’encarregat del tractament en matèria de protecció de dades personals. Dins d’aquest apartat s’inclouen:
– assignació de responsabilitats
– formació del personal
– auditories compliment - Supervisar la documentació, notificació i comunicació de les violacions de dades personals.
- Supervisar la resposta a les sol·licituds de l’autoritat de control i cooperar amb ella per sol·licitud de les mateixes o per iniciativa pròpia.
- Exercir de punt de contacte amb l’autoritat de control sobre qüestions relacionades amb el tractament de dades personals.

¿Necessites un Delegat de Protecció de Dades?
El nostre equip de DPD s’encarregarà de mantenir la teva empresa al dia quant a normativa i procediments.
Quines empreses han de contractar un Delegat de Protecció de Dades?
Les empreses hauran de designar un Delegat de Protecció de Dades (DPD, DPO o Data Protection Officer en la redacció original del text en anglès) si concorren determinades circumstàncies:
- Quan l’activitat principal de l’empresa consisteixi en operacions de tractament que requereixin una observació habitual i sistemàtica de dades a gran escala.
- En el tractament de categories especials de dades personals.
- En el tractament de dades relatives a condemnes o infraccions penals.
- Gran Empresa.
- Sector Públic (excepte els Tribunals en la seva funció judicial).
- Col·legis Professionals.
- Centres Docents.
- Universitats.
- Centres Sanitaris.
- Empreses Joc Online….