Contents
Privacitat de Facebook i protecció de dades
Facebook vol assegurar-se que tots els seus productes i serveis s’ajusten al reglament de protecció de dades europeu i la setmana vinent farà una prova per comprovar-ho amb l’enviament d’informació individualitzada a un reduït grup d’usuaris sobre opcions disponibles relacionades amb la privadesa.
La setmana vinent “llançarem una prova limitada sobre algunes de les opcions addicionals” en matèria de privadesa per als usuaris, amb “més detalls de com funcionen els nostres serveis” per complir amb el nou reglament europeu de protecció de dades, ha explicat a *Efefuturo Rob *Sherman, responsable de privadesa de Facebook.
Encara que tots els usuaris de Facebook en la UE acabaran visualitzant aquesta informació, es començarà amb un petit percentatge de persones per estar segurs que tot funciona correctament, ha afegit.
Facebook és una de les moltes organitzacions que ultima detalls per adaptar-se al Reglament General de Protecció de Dades (RGPD) de la UE que serà d’obligat compliment a partir del 25 de maig per a les empreses de tots els Estats membres i aquelles situades fora si presten serveis en la Unió Europea.
Informació en els perfils
Informació dels perfils de Facebook
Com a part de la prova, es demanarà a les persones que hagin triat prèviament compartir en els seus perfils informació sobre política, religió i altres interessos que comprovin si volen continuar compartint-la.
Se’ls preguntarà si desitgen que la plataforma utilitzi alguns d’aquestes dades per personalitzar continguts o mostrar-los anuncis. Sempre es podrà optar per editar o esborrar aquesta informació.
Els usuaris podran manifestar si els agrada la publicació d’aquestes dades, si volen mantenir-los o no i se’ls explicarà com usa la plataforma la seva informació.
D’altra banda, l’usuari podrà triar si habilita l’opció del reconeixement facial no disponible prèviament en la UE.
Reconeixement facial i protecció de dades de caràcter personal
Utilitzar el reconeixement facial en la plataforma és totalment opcional: es pot optar per mantenir-ho si ho especifica l’usuari o no activar-ho. Aquestes opcions les decideix la persona quan vulgues i pot modificar la seva opinió a qualsevol moment, ha explicat el responsable de Facebook.
Ha precisat que qui triï mantenir el reconeixement facial serà avisat quan una altra persona pugi una foto seva com a imatge de perfil. “Fem això per evitar que les persones es facin passar per uns altres en Facebook”.
“T’informarem si estàs en una foto i ets part del públic, fins i tot si no t’han etiquetat”; un pot triar etiquetar-se, no fer-ho o comunicar-se amb la persona que va publicar una foto concreta si té dubtes sobre aquest tema.
També s’intentarà que les persones amb discapacitat visual treguin partit a Facebook.
Fa dos anys, la plataforma va presentar una eina automàtica de text alternatiu que descriu les fotografies a la gent amb pèrdues de visió. Ara, amb el reconeixement facial, les persones amb discapacitat visual que utilitzin lectors de pantalla sabran qui apareix en les fotos de la seva “*NewsFeed” encara que aquests no estiguin etiquetats.
Deixa un comentari